Monday, March 30, 2009

Nuar Brahim, Pekebun Malang

Nuar Brahim, Pekebun Malang


Dalam Al Quran ALLAH menyebut bahawa isteri isteri kamu laksana kebun bagi kamu.Bercucuk tanamlah mengikut cara yang kamu suka (Al Baqarah). Rasullullah S.A.W kemudiannya memberikan tafsiran bahawa ayat ini antara lain memberi ruang kepada manusia untuk berhubung suami isteri dengan cara tersendiri asalkan tidak melalui dubur yang diharamkan sama sekali.
Demikianlah indahnya Islam sehingga perkara yang agak sulit begitu diberikan bimbingan. Alhamdulillah. Inilah malangnya Nuar Brahim. Inilah petaka barangkali bagi Nuar Brahim. Kerana kegagalan mengikuti fitrah maka Nuar Brahim mengalami banyak peristiwa yang menyebabkan beliau kelihatan begitu luar biasa.

ALLAH dah bagi panduan cara berkebun yang terbaik, Nuar Brahim berkebun di tempat terlarang. Inilah yang
menjadi punca kehidupan Nuar Brahim jadi huru hara dan malangnya dia bawa ramai orang untuk sama sama huru hara bersamanya. Bila cara berkebun dah tak betul tentulah hasil tanaman pun jadi tak betul. Orang menanam benih yang baik Nuar Brahim menanam benih benci.

Hidup ni mudah sangat. Benihnya benci, tak mungkin hasilnya cinta dan kasih.Inilah yang diusahakan Nuar Brahim. Bila kasih sayang dah tak ada, mudah benar manusia tu nak dikuasai. Ini beza pendekatan Nuar Brahim dengan pendekatan Islam. Dalam Islam kita diajar mengasihi.Rasullullah sampai akhir hayat menyebut umatnya. Kasih sangat kepada umatnya
. Sebab itu bila Nuar Brahim boleh diterima baik oleh PAS, jelaslah bahawa PAS pun tipu je nakkan Islam. Selama ini ramai kita kena tipu oleh PAS.

Tapi jangan lupa ALLAH maha adil. Dia bagi orang nak nipu pun tapi ingat bukan selamanya. Tengok apa jadi pada PAS, pagi halal,petang haram, malam makruh. Hadi kata A, Nik Aziz kata B.. Tak konsisten. Dulu semua orang hormat ulamak, sekarang penceramah PAS sendiri mencarut depan Tok Guru atas pentas PAS. Dah tak ada segan. Apa makna semua ni? Semua ini hasil usaha pekebun malang Nuar Brahim.
Satu masa pusing
dunia nak gagalkan Najib. Habis dijelajah alam maya ni. Semua cerita tipu dibuat. Akhirnya dia percaya pada penipuan dia sendiri.
Nuar….Nuar. Peralihan kuasa dah dekat sangat. Kita tunggulah. Saya yakin Nuar Brahim akan tumbang di kebun ciptaannya sendiri. September dia tak jadi-jadi. Tak ada siapa-siapa yang percayakan dia
lagi dah. Kalau ada pun puak-puak pengikut dan penyokong dia saja lah.

Hentikanlah Nuar……kok terlampau sangat nak jadi Perdana Menteri tapi tak d
apat-dapat juga, ingat lah ada ayat alquran yang bermaksud ‘…sesungguhnya jika sesuatu itu amat kamu sukai dan hajatinya dan tidak kamu perolehi, nescaya ianya ada kecelakaan untuk kamu dan sesungguhnya jika sesuatu itu kamu tidak kehendaki dan tetap memperolehinya, nescaya ianya ada kebaikan dan menafaat untuk kamu. Sesungguhnya kami amat mengetahui apa yang baik dan apa yang buruk bagi kamu…’
Nuar, hentikan lah hajat gila kamu tu…..

Sumbuapi kata: Yelah…..kalau kat dunia ni kita tidak terbakar, di akhirat nanti kena juga. Bab tipu, fitnah dan hasat dengki ni, Allah S.W.T dah janji, balasannya api neraka yang paling ganas.



1 comment:

  1. hmmm..rasanya gambar anuar ibrahim tu leh cantik kan lagi kalau nk wat super imposed, mmg nampak plastik sagt cara gabung tu...hmm kalau xde bukti jgn memfitnah...fitnah itu lagi dosa,...siapa kita untuk menentukan hukum dosa pahala manusia? sdgkan Allah sendiri mengampunkan hambanya...hmmm...

    ReplyDelete