Tuesday, July 28, 2009

Filem Terbaru




Ini satu lagi poster pilihanraya 2011 kami. Biasa lah. Sediakan payung sebelum hujan. Hehehehe!!! Cuma Tok Cikgu kami tak masukkan sebab dia tu pun dah semacam nyanyuk dah. Sat kata tak mau nak pakat, sat nak pakat, sat nak salam sat lagi kata tak mau salam pulak. Hehehe!!! Biaq pi la dia tu, bagi je satu negeri kat dia.....biaq pi dia buat apa dia nak buat..... lama-lama padam gak. Puak-puak negeri dia tu pun bukan cerdik sangat, air paip lumoq, depa korek telaga sebelah jamban, bukan depa sedaq pun......ni lah untung memerintah cara 'ulama'. Ulama cara kami la.......hehehehe!!! Ehhhhhh tak sabaqnya nak tunggu 2011 ni.

Read more...

Poster Pilihanraya 2011


Ni poster pilihanraya 2011 aku. Dah siap dah. Hehehe!!! Tau sajalah, aku ni kan balak Piem. Jadi poster aku lain sikit dari yang lain lah...... aku pun dah tukar nama aku dah. Asyik-asyik bila orang tengok aku je, mereka semua cepat-cepat kepit, takut sangat aku nak sodok. Jadi aku nak tukar image dan personaliti aku lepas jadi Piem ni, maka nama aku pun dah jadi Nuar Gere....si Nizar pun sama gak ngan aku. Dia lagi dasyat. Lepas dah tak jadi em bi dan lepas dia hadir nyala lilin cina mati tu, dia jadi sasau......terus tukar anunya, buang buah dia lepas tu kulit teloq tu jahit dan dibuat macam apam. Aku dah try.....sedap gak. Tapi sedap lagi yang kat belakang tu. Dia lani dah jadi Niza Zellweger atau Zeta Jomes. Dia adalah bakal first lady aku la....Heheheh!!!



Read more...

Alahai....Aduhai.....Kempunannya Aku




Alahai......dah mati! Belum sempat aku nak jadi Piem dan belum sempat aku cuci nama dan anu ku kerana kes keliwatan ku. Nasib baik. Kalau tidak tahu lah kamu semua rakyat Malaya. tidak mengapa, lepas ni aku harap saudara-saudara aku yang lain dalam PKR dan DAP boleh ganti aku jadi Piem. Al-sheikh Tak Siang dan Al-Sheikh Sauh Kapal boleh jadi Piem. Kasi ajar sama mereka.


Read more...

Alahai.....


Alahai......dah mati! Belum sempat aku nak jadi Piem dan belum sempat aku cuci nama dan anu ku kerana kes keliwatan ku. Nasib baik. Kalau tidak tahu lah kamu semua rakyat Malaya. tidak mengapa, lepas ni aku harap saudara-saudara aku yang lain dalam PKR dan DAP boleh ganti aku jadi Piem. Al-sheikh Tak Siang dan Al-Sheikh Sauh Kapal boleh jadi Piem. Kasi ajar sama mereka.



Read more...

Maharaja Iblis





Ada satu hadis Nabi S.A.W yang bermaksud '...Ada dua jenis Iblis dan Shaitan. Pertama dari golongan asal Iblis dan Syaitan dan yang kedua dikalangan kamu sendiri, manusia. Maka hendaklah kamu LEBIH bimbang dan takut kepada Iblis dan Syaitan dikalangkan manusia itu.





Read more...

Awwww!!! Jangan La You...



Pening.....pening.....tak habis-habis lagi kes sodok jubor dia ni. Lepas satu, satu. Dek kerana nak divert semua orang, maka terpaksalah digembar gemborkan kematian Beng Hock. Tidak mengapa. Lambat laun, kita tahu siapa yang sondol dan anu siapa yang berpalit tahi.

Susah hidup kalau tak sedar diri ni.





Read more...

Tuesday, July 21, 2009

Aku Lah Maharaja Pemusnah


Ni ilmu yang aku dok belajar dalam hutan masa aku dok bertapa. Sekarang ni, semua para para pariah dan juak-juak aku sedang berjuang. Aku dok low profail sebab kes sodok jubor aku tu dok naik turun kat mahkamah. Sementara dok bertapa ni, aku banyak belajar ilmu-ilmu hitam. Aku boleh ludah keluar api, aku boleh bersin dan batok.... klcc tumbang dan macam-macam lagi lah. Lepas aku menang dan jadi Piem, kalian tahu lah nasib kalian. Akan aku ajar dengan sumpah seranah nafsu serakah kesetanan aku. Tungguuuuuuuuu!!!!!




Read more...

Tok Batin Nuar Jubori


Ni la habuan kalah. aku la ni dok dalam hutan. Dah jadi orang asli. Pas ni, bila dah memang nanti, baru aku balik.



Read more...

Yes...Yes... I am Cooming



Actually, I am very good in doing many things at the same time. You dont believe me hah? Let me demonstate....... see, when I am coming, I am a real bull shitter (read kaki pukul). Hehehe!
Not kaki pukul orang maa..... kaki pukul.... you know la!!

Read more...

Invitation To Party


The moment we get the two third majority and we formed the gov. I want you all to prepare for the party. Know what I mean. Of course, its by invitation only. Dress code- Nude



Read more...

I Am What I Am.....a dick head !!!


Yes, he's such a dig head. Making a fool of himself by wearing that 'bubar dun' songkok in the parlimen. Hehehe! Kena halau, padan muka. Both of them actually is a real dig. See, how they both compliment each other.



Read more...


Alahai.......Sheikh Jubori, tak yah nak sibuk-sibuk dok sokong CP balik. Itu semua kerana politik peribadi ko. Sanggup ko mengkhianati perjuangan tok nenek aku ya. Ko pun lebih komunis dari CP.



Read more...

Wednesday, June 3, 2009

Raja Petra Munafik ibni Almarhum Said Sakit

Raja Petra Kamarudin bukan siapa siapa. Beliau hampir tidak dikenali langsung sehinggalah beliau mengendalikan Malaysia Today sebuah laman web berkualiti rendah yang mempunyai implikasi besar terhadap negarabangsa. Ini fenomena biasa sebenarnya. Dadah bukanlah sesuatu yang dialu alukan bahkan dianggap musuh negara no satu. Tetapi hakikatnya banyak masa, wang dan tenaga digunakan bagi membasmi dadah. Ribuan manusia menjadi mangsa. Ada yang mati, ada yang hidup tapi macam orang mati. Ada yang mati mengedar. Ada yang mati menagih.

Ramai pula ibu bapa yang mati kerana makan hati apabila ada anak terjebak dalam gejala dadah ini. Apa kaitannya dadah dengan Raja Petra ? Adakah Raja Petra pengedar dadah? Adakah Raja Petra penagih dadah? Saya yakin Raja Petra bukan pengedar atau penagih dadah. Raja Petra sama sekali tidak terlibat dengan musuh no 1 negara ini. Cuma dadah dan Raja Petra ada banyak persamaan. Kebetulan barangkali kesan dadah dan Raja Petra juga sama . Kehancuran sebuah negarabangsa.

Saya percaya dadah akhirnya akan menghancurkan bangsa dan negara kita. Raja Petra dan penghasilannya juga jika tidak ditangani secara bijaksana akan mennghancurkan negara dan bangsa kita. Dadah secara fizikal merosakkan manusia yang menggunakannya. Secara perlahan lahan dadah menguasai manusia seluruhnya. Mental dan fizikal. Bukan sedikit anak muda yang terpelajar, ahli professional dan bijak pandai akhirnya menjadi beban kepada masyarakat hanya kerana dadah. Anak anak yang sepatutnya menyara dan menjaga ibu bapa akhirnya menjadi liabiliti yang meruntuhkan keluarga.

Warganegara yang sewajarnya menyumbang kepada pembangunan negara sudahnya menjadi peluntur kemajuan negara. Di sinilah persamaan Raja Petra dan dadah. Selepas mengendalikan laman web didorong oleh keinginan menjadi terkenal tetapi tidak ada kekuatan maka Raja Petra mula menulis sesuatu yang tidak masuk akal tetapi amat digemari oleh sebahagian orang. Raja Petra mencari tokoh agar tulisannya diperhatikan.

Raja Petra tidak bercakap tentang Mak Joyah hujung kampong kerana sesiapapun tidak peduli siapa Mak Joyah dan apa Mak joyah buat. Raja Petra tidak menulis tentang Mamat budak sekolah jatuh basikal, kerana Mamat bukanlah sesorang yang terkenal. Raja Petra bercakap tentang sesuatu yang sensasi ini merupakan sejenis keseronokan yang sebenarnya salah, bertentangan dengan norma dan agama. Inilah yang samanya dengan dadah. Salah, bertentangan dengan norma dan ditegah keras oleh agama. Samalah tu.

Kemudian kecenderungan ini akan menular dengan cepat dan mempunyai pengaruh yang besar. Ia tidak memilih bulu. Ia tak mengambil kira latar belakang penggunanya. Ada pelbagai latar belakang. Seperti dadah, cerita rekaan Raja Petra juga menjadi masalah kepada negara. Memang palsu tetapi ia menimbulkan kegelisahan. Raja Petra sudah menjadi bahan berita Saya percaya, Raja Petra akan terus melakukan sesuatu walaupun sehingga dianggap musuh no 1 negara. Saya yakin Raja Petra akan buat apa sahaja asalkan menjadi terkenal hatta secara negatif.

Yang menariknya Raja Petra pandai memilih subjek. Dia tahu pembangkang memang mudah panik. Orang panik dah pasti tak boleh berfikir. Jadi Raja Petra tolong fikirkan apa nak buat.

Hasilnya timbullah pelbagai kontoversi dan tuduhan yang akhirnya dianggap benar oleh pembangkang. Maka berjalanlah tokoh pembangkang ini ke seluruh negara membawa berita palsu yang nampaknya memberi kesan juga terhadap negarabangsa kita. Walaupun tidak ramai orang percaya tetapi ramai orang menjadi gelisah, bosan. Akan ada kumpulan yang menyokong cerita ini ada yang menentang. Maka akan wujud macam macam golongan. Akhirnya berlakulah perpecahan. Rosak masyarakat kita. Maknanya macam dadahlah. Sama je. Pengedar atau penagih dadah sama sama tahu bahaya najis tersebut tetapi terpaksa menggunakannya kerana mereka tiada pilihan. Demikianlah kesan perbuatan Raja Petra. Rimas dan melemaskan.


Pada saya Raja Petra sebenarnya sakit. Raja Petra perlu dibantu. Beliau mempunyai sejenis gila yang selalunya bagi kebanyakan pesakit tidak menyebabkan bahaya besar. Raja Petra gila pengaruh dan populariti. Memang ada wajarnya Raja Petra gila sebegini. Beliau adalah kerabat Diraja , cuma malangnya beliau ketiadaan tahta. Tidak seperti anak Raja lain Raja Petra bukanlah seorang yang berkarisma. Kalau kita tidak mengenalinya, kita tidak akan berasa apa apa jika bertembung dengannya di jalanan. Beliau memang tiada apa apa. Saudara pandanglah ( sebagai contoh ) Raja Nazrin, renungannya sahaja sudah memancarkan kewibawaannya. Saudara pandanglah mata Raja Petra. Tenung dengan tepat. Ada cerita sedih, kecewa dalam renungannya. Selain itu saudara kajilah pencapaian Raja Petra.

Tiada apa yang dapat dibanggakan. Kalau tidak kerana dilahirkan sebagai ‘Raja Petra’ , beliau sama macam Pak Karim yang tinggal di kampong. Sama macam Encik Ali yang bertugas dengan syarikat swasta di Kuala Lumpur. Biasa. Biasa sangat. Inilah punca mengapa Raja Petra sakit. Dia berasa sangat rendah diri dan kecil. Tidak seperti kerabat yang lain, beliau tidak ada apa apa untuk ditonjolkan. Raja Petra tiada sebarang pencapaian yang boleh dibanggakan. Cuma apa yang dimiliki oleh Raja Petra ialah beliau tidak takut berdosa. Beliau tidak takut kepada balasan Tuhan. Kita tak tahu apa agama Raja Petra. Satu masa Raja Petra mempertikai dan memperolokkan Rasullullah SAW.

Sesuatu yang Orang bukan Islam pun tak berani nak buat. PAS pun pernah begitu memusuhi Raja Petra tetapi apabila Raja Petra menjadi salah seorang penggerak Parti Keadilan , PAS dengan segera menganggap bahawa Raja Petra adalah lambing pejuang keadilan. Raja yang berjiwa rakyat.PAS kata. Saudara perhatikan Raja Petra apabila gambarnya disorot di mahkamah atau sedang diiring polis. Raja Petra seboleh bolehnya ingin dilihat oleh semua orang. Beliau tersenyum dan melambai. Beliau puas apabila gambar dan beritanya tersiar di dalam media. Bandingkan dengan pesalah lain. Biasanya orang akan menyembunyikan wajah.Elak daripada dikenali. Tapi Raja Petra berbeza.

Saudara percayalah kepada saya. Raja Petra jika diperiksa secara teliti, oleh pakar dalam bidang kejiwaan, saya yakin keputusannya ialah Raja Petra tidak boleh didakwa kerana masalah mental. Kesimpulannya ialah, sama seperti dadah Raja Petra dan apa sahaja yang dihasilkannya mestilah ditangani secara bijaksana. Saya ingin mencadangkan sebelum terlambat, hantarlah Raja Petra untuk mendapatkan rawatan. Kita percaya belum terlambat untuk kita merawatnya sebelumnya ia berjangkit kepada lebih ramai orang lain. Kalau kita tidak rawat dia, tengok sekarang ni apa jadi? Anak dia dah huru hara. Kena tangkap. Dia suami isteri dah hilang tak tahu pergi mana. Dah dua waran tangkap dikeluarkan. Kenapa sekarang lari? Kalau dulu berani tuduh, sekarang ni pun patut berani la ngadap mahkamah. Ni lah dia contoh panglima-panglima Nuar Jubori tu. Lingkup habis ugama, negara dan bangsa

Dula masa sibuk buat pengakuan SD tu, dia lah hero. Tuduh orang bukan-bukan. Sekarang ni tengok lah sendiri. Itu lah kuasa Tuhan ni jangan main-main. Sekali kita tuduh orang dan kalau tuduhan itu tidak benar, sepuluh kali tuduhan tu makan diri kita balik. Buat ape lari, kalau anak jantan, pergi aje lah kat mahkamah tu. Mahkamah akan membuktikan kebenaran tuduhan ko tu. Ini betul-betul sifat orang sakit dan munafik. Munafik ini kerja dia memang pandai tuduh aje.

Alhamdulillah sungguh kebenaran akhirnya terbit juga waima lambat sekali pun.



Read more...

King Nuar

Satu daripada modal politik Nuar Brahim ialah perjuangan untuk rakyat. Nuar Brahim dalam banyak kempen dan ceramah selalu mewar warkan perlunya kuasa rakyat dikembalikan.” Rakyat telah dijajah. Kuasa rakyat dinafikan. Rakyat hidup dalam ketakutan.” Begitulah selalunya kata Nuar Brahim.


Maka berbondong bondonglah orang ramai menyokong Nuar Brahim dan gerombolannya. PAS yang miskin pun ikut bertuankan Nuar Brahim. Upahnya ,Nuar Brahim sponsor semua. Pilihanraya tak payah pening kutip duit orang kampong. Mat Sabu yang satu masa dulu menggelar Nuar Brahim sebagai Sheikh Anwar Ibrahim Al Jubri kini sedang dengan berselera menjilat ludahnya dulu. Mat Sabu memang semua orang tau, kaki kelentong.

DAP pun yang selama ini tak pernah kasih kepada negara ini ya amat seronok bersama Nuar Brahim. Tumpang ke sana kemari. Puji Nuar Brahim macam nak rak. DAP tahu hanya Nuar Brahim yang boleh digunakan untuk pecah belahkan Umat Melayu. Nuar Brahim pulak jenis yang bila dipuji melambung ke langit. Nuar Brahim ni sebenarnya ada masalah dalaman. Orang macam ini kalau dipuji habislah dia. Ponggongpun kalau boleh dihadiah pasti dihadiahnya.

Tapi ini bukan cerita ponggong. Cerita ponggong malu pulak rasanya. Ini cerita King Nuar. King Nuar yang selama ini menawarkan kuasa kepada rakyat. Ini peristiwa yang benar benar berlaku.

Baru baru ni saya dan dua orang rakan meronda di kawasan Bukit Gantang. Menikmati suasana selepas pilihanraya kecil. Dah dekat nak maghrib kami pun bergerak ke arah Bandar Taiping. Mencari masjid. Tiba di lampu isyarat Simpang. Kenderaan kami disekat oleh beberapa buah motorsikal berkuasa tinggi.

Rupanya kesemua kenderaan dari semua simpang ditahan.
“ Sultan kot”, kata rakan saya.“ Kalau Sultan tentu polis yang iring” kata saya pulak. Lama kami tersekat. Motorsikal tadi serentak membunyikan hon kuat sangat.
Kemudiannya berdesuplah sekumpulan kenderaan mewah lalu di hadapan kami. Kira kira 12 buah semuanya. Dalam salah sebuah kereta itu tersandar King Nuar Brahim. Rupa rupanya yang menyekat kami ialah pegawai pengiring King Nuar Brahim.

Jadi inilah yang dikatakannya selama ini kuasa rakyat. Rakyat terpaksa bagi laluan bila dia nak lalu. Lampu merah dia langgar. Lampu hijau orang kena tunggu. Itu baru Ketua Gerombolan Pembangkang. Baru ahli parlimen biasa.

Maka tentulah kita terfikir. Kalau begitulah Nuar Brahim, bahaya sebenarnya dia ni. Penipu besar. Dalam pada dia kata nak bagi kuasa kepada rakyat, dia terang terangan merampas hak rakyat. Tuhan nak tunjuk. Dia pulak buat perangai di tempat yang dia bercakap banyak .

Selepas itu malamnya King Nuar berceramah. Antara isi ceramahnya ialah kembalikan hak rakyat. Rakyat inginkan hak dan kuasa mereka. Kami tak tunggu ceramah habispun. Nak muntah sangat rasanya.

video
Read more...

Wednesday, May 6, 2009

Payah Kalau Ada Seorang Makluk Perosak

Sekarang ni sedih sangat tengok PAS. Dulunya, sebelum ada pakatan rakyat, PAS adalah parti yang cukup patuh pada kepimpinan parti. Dari Asri, Yusof Rawa, Fadhil Nor dan sekarang ni Hadi. Ahli-ahli PAS semuanya taksub dengan kepimpinan ulama mereka.

Sekarang ni dek pengaruh silebai kulup yang masih dok berangan nak jadi PM tu, PAS dah jadi haru biru. Apa tidaknya, tengok saja sekarang ni. Dewan Ulama kata kiri, Nik Aziz kata kiri dan kanan,Husam terus berpuasa dan Mat Sabu pulak kata, dia tidak akan berkompromi samada anda semua bersama dia atau menentang dia.

Ini semua gara-gara nak bertanding jawatan dalam PAS. Dulu semua orang 'malu alah'. Tidak terlalu memikirkan pasal jawatan, semua ahli PAS bersatu menyokong pucuk pimpinan. Sekrang ni, dek kerana Nuar Jubori tu nak sangat jadi PM, dia dah menyelinap masuk dalam PAS.

Elok lah, lepas ni kita dapat Perdana Menteri Kaki Jubor dan Timbalan Perdana Menteri Kaki Ceramah saje lah. Bayangkan Nuar Brahim jadi PM dan Mat Sabu jadi TPM dalam kerajaan campuran pakatan rakyat. Hahahahaha!!! What a laughing stock Malaysia will be. Kita semua pulak 'buang tangga, hayun kaki'

Lingkup. Sekarang ni PAS pulak dok sidai kain kotor mereka dihadapan rakyat semua. Sayang sungguh. Sayang kat PAS. Sayang kat UMNO. Nuar Brahim akan berhabis-habisan sehingga dia mati meragan pun dia sanggup, kalau subuh dia bertaubat jangan jadi kaki ketagih bontot pun dia sanggup asalkan jangan sekali-kali orang Islam/Melayu PAS bergabung dengan orang Melayu/Islam UMNO.

Ini dia biawak sebenar yang jadikan kita semua huru-hara. Dia jadi tok dalang. Semua patung-patung dia yang diberi nyawa sementara bertindak bagi pihak dia. Dia dok senyap-senyap. Sepatah haram pun dia tak kata apa. Dia laga sana, dia laga sini. Dia atoq sana dia atoq sini, dia jadi jaguh haram jadah sana, dia jadi hero haram jadah sini. Dia kena buat bising.

Ini strategi dia. Kalau tak bising, orang lupa dia. Orang semua tumpu nak maju kedepan, nak majukan negara, nak pulihkan ekonomi dan nak dok cara aman damai. Dia tak senang kalau semuanya baik dan bagus. Ada seketul daging dalam badan dia yang dah jadi rumah setan, dah jadi sarang iblis.

Dia ni makluk perosak. Ingat lagi macam mana dia hancurkan ABIM, lepas tu UMNO jadi porak peranda kerana nafsu nafsi dia yang gila kuasa. Terpaksa kita semua bergalang ganti berusaha hingga bawa tilam ke mahkamah. Ini semua nak buktikan dia tak layak. Dia bukan manusia, dia bukan insan dan dia bukan ulul amri. Dia hamba nafsu. Dia haram jadah perosak bangsa.

Tengok lah lepas ni, PAS jadi kelam kabut, lepas tu pulak akan ada pilihan raya kecil sana sini dan dia akan terus buat bising, pergi beri ucapan sana sini, jadi jaguh ayam sabung tua yang kokok berderai-derai, ekor penuh taik. Dia ingat dia masih ada pegikut macam dulu. Dia lupa, puak-puak yang dok pi dengar ceramah dia pun dah jadi macam kelompok-kelompok kecil yang dalam PAS yang di ketegorikan sebagai golongan sesat oleh anak Nik Aziz.

Tidak apa, kita tengok. Allah maha besar. Kita tunggu nanti siapa sebenarnya shaitan dan siapa iblis dan siapa sebenarnya Nuar Brahim. Balasan tuhan sekarang ni tunai, cuma masa belum sampai.

Kalau Allah SWT nak pilih dia jadi pemimpin utama negara, lama dah. dia tak payah masuk penjara pun, tak payah memantat buntut sesiapa pun, dia pun tak payah dok pergi tunggu kat pintu pagar Istana Negara hari Najib angkat sumpah pun(kot-kot Najib sakit atau tak jadi angkat sumpah, KBDYMM tuanku akan panggil dia ganti, dah lama dah dia jadi PM.

Read more...

Tuesday, May 5, 2009

WILD DOGS (ANJING)






Read more...

THE MALAY PARADOX

It’s rather perplexing that despite the seriousness with which the Malays approach their spiritual and religious obligations, they still fall prey to the sins of immorality!

Despite the regularity of prayers and other obligatory religious requirements they are still gullible to the abuses and corruption of the material world!

Despite being constantly reminded about the unity and purity of otherworldliness they still commit the excesses of thiswordliness!

Despite the clarity of what Islam defines as haram and halal they still advertantly or inadvertently stretch the boundaries of religious interpretation!

The Malaysian Malays pride themselves in being one of the most progressive Muslim ummah true to the spirit of the much articulated Islam Hadhari. Everywhere, especially during the holy pilgrimage of haj and umrah, they are told they are the most tertib (decorous) among the millions of Muslims in the world. They are the most well-behaved!

The Malays pride themselves in being proponents of a religion and practitioners of a culture steeped in the best of Muslim/ Malay adab and adat, budi bahasa and sopan santun.

Indeed, no group seems more proud of their language, culture and religion than the Malays! Or more enthused about their ketuanan!

So what has gone terribly wrong?
Why have things become so unsettled in the Malaysian Malay world?
Why have the Malays become such great chasers of wealth and power, and in the process succumbed to greed, bribery and corruption?

Has rapid progress and abundant opportunities created a new breed of Malays that are utterly confused about themselves? Has the fast lane of material development left the Malays somewhat stranded in their spiritual journey?

Is this their new dilemma? Is this the Malay paradox?

Sumbuapi kata: Ni semua kerana seorang dua melayu macam Nuar Brahim tu. Sorang dua manusia yang rasa dia saja yang Allah sayang, dia saja yang betul, dia saja yang bersih, dia saja yang layak jadi pemimpin. Dilema Melayu baru ni kerana kita semua suka pada sensasi, sentimen dan gossip. Orang kita kurang membaca, kurang budaya fikir yang world class, jadi bila ada saja manusia haram jadah macam Nuar Brahim ni, senang lah dia manipulasi dan belit orang Melayu. kita dah terkenal dengan 'menang sorak kampong tergadai'. Kalau di India, orang macam Nuar Brahim ni ialah Indra Gandhi. Kena tembak mampuih dah. Di Mesir lak, Anwar jugak, tapi Anwar Sadat, pun kena tembak, mampuih juga dah. Tinggal Nuar di Malaysia ni je lagi, belum mampuih. Sebab orang kita lain sikit. Teruk-teruk Melayu ni, dia tak bunuh orang. Kita tubggu Allah SWT yang hukum sigila kuasa ni.
Read more...

Kerja Bodoh Dalam PAS


Ha ambik kau. Padan muka. Taksub sangat dengan Nuar Hamlau tu. Sekarang ni apa jadi. Dah ada puak-puak dalam PAS. PAS dah kalut sekarang ni kerana onak si manusia gila kuasa tu. Hasil tulisan anak Nik Aziz dalam blog dia, semua orang melompat. Anak Nik Aziz tibai puak-puak dalam PAS yang memberi maklumat salah kepada bapa dia tentang kerajaan campuran/perpaduan yang dicadangkan.


Sebenarnya mulia sungguh cadangan dan niat mengenai kerajaan perpaduan ini. Demi orang Melayu dan Islam, jika bergabunglah PAS dengan UMNO, lari terkencit la puak-puak ultra mata sepet dan puak puak si kitul jual kain tu. Apa tidaknya, akan terpacak kembalilah kedaulatan dan ketuanan bangsa negara ini. Ini asalnya TANAH MELAYU. Jadi fikir-fikirkan lah siapa yang akan untuk dan siapa pulak yang akan terkencing dan terberak dalam seluar.

Mari kita lihat faktor yang memecah belahkan PAS. Apa faktornya. Puncanya ini semua angkara si manusia nafsu-nafsi tu lah. Siapa lagi kalau bukan si pengkhianat dan penderhaka agama, bangsa dan negara. Silaknatullah, sikaki jubor, sikaki joli dan sigila kuasa tu lah......siapa lagi kalau bukan sihamlau Nuar Brahim Al Jubori tu lah.



Habis sehingga dewan ulama PAS pun melatah. Syabas lah pada Nik Abduh tu. Tidak sia-sia kamu jadi anak tok guru. Nik Aziz ni orang yang zuhud, yang bersih. Tapi malang sungguh puak-puak yang dia percaya, yang dekat dengan dia, yang keliling dia ambil kesempatan bagi maklumat palsu. Mereka ni semua seperti kata Nik Abduh, belawak biawak. Kah kah kah!!! Ha, ambik kau, itu baru anak Tok Guru, kalau orang lain lagi teruk. Nik Aziz pun tentu lah akan percaya pada puak-puak ini. Puak-puak ini memberi maklumat yang sesat kepada Nik Aziz, maka orang tua tu pun jadi 'sesat' lah.

Puak-puak belawak biawak yang ada dikeliling Nik Aziz ni semuanya pro si Nuar Brahim ni. Meraka ni semua termasuk dalam golongan orang-orang yang sedang mabuk kuasa. Semua puak belawak biawak ni dok tengah syok sendiri, anu mereka sedang mencanak dan mencacak kerana dok beragan yang Nuar Brahim ni akan tetap jadi PM dan meraka pasti akan dilantik sebagai menteri kanan dalam kabinet Nuar Brahim. Yang peliknya, mengapa lah pulak orang cerdik pandai dalam kumpulan belawak biawak ni boleh percaya ngan Nuar Brahim ni? Dah berapa banyak dia dok tipu, kelentong, cakap rhetorik dan terpekik terlolong dok beri ceramah sana sini, pun masih ramai lagi yang dok percaya dia.

Dulu dia kata kerajaan nak bunuh dia dengan arsenik, dulu dia kata ada berpuluh-puluh kotak dokumen sulit kerajaan yang nak didedahkan, dulu dia kata dia bersih, dulu dia kata dia tak berdosa, dia kena aniaya. Eh...kok sesiapa pun yang bodoh, yang jahil akan tahulah doa orang teraniaya macam Nuar Brahim ni, doa dia akan samapai kat Allah SWT macam kita hantar fax je. Direct dan terus. Haron Din dulu pun dah berpuluh kali dok jadi imam sembahyang hajat minta doa kat Nuar Brahim ni. Minta macam-macam kat Allah SWT. Kok Allah SWT makbul lah doa puak-puak ni, kita semua lingkup. Mampuih habis. Jadi padang jarak, padang terkukur lah Malaysia ni.

Kesimpulannya Nuar Brahim ni memang tak tau malu, tak tau nak taubat, tak tau nak bersyukur. Sudah tu sudah lah. Jangan sampai dipanah petir Nuar Brahim oi.

Read more...

Tuesday, April 28, 2009

Bangkitlah Melayu




Ya!!! Orang Melayu memang kena bangkit. Orang Melayu kena bersatu menghadapi tuntutan kaum lain yang semakin keterlaluan. Dalam keadaan sekarang ni orang Melayu seperti kata Timbalan Presiden Gabungan Pelajar Melayu, Syed Anuar Syed Mohamad, '...perlu mencari cara untuk memastikan kita tidak berpecah-bela...'

Aku setuju sangat dengan saranan tentang perpecahan orang Melayu ni. Utusan Malaysia pun pada 15 April hari tu, terpampang tajuk besar BANGKITLAH MELAYU.


Kenapa kita orang Melayu berapa ditahap paling marhain sekali di tanahair sendiri sekarang ni? Kita perhati kiri kanan, depan belakang, atas dan bawah.... semuanya kita ada. Tetapi mengapa kita paling tidak dihormati langsung oleh kaum lain yang mendatang di tanahair kita ini. Kita semua semakin tersepit, kita semua dipandang lekeh, kita semua dirasakan bangsa yang cukup malas, bangsa yang mengharapkan bantuan, tongkat dan subsidi.

Kita jadi begini sekarang ini kepada politik sesat PKR. Nuar Berahim dengan sekutu dia sanggup mengghalalkan apa saja cara untuk mencapai matlamat politik dia. Tengok saja sudah lah. Nak dapat sokongan puak hindraf, bini dia sambut birthday anak hindraf sampai kat parlimen. Eli yang dah terkangkang sana sini tu pun masih boleh terus menjawat jawatan dia, walaupun dah letak jawatan. Si malaun Fairuz Penang tu tak sampai berapa hari berkuasa, dah jadi cacamerba dengan dakwaan rasuah. Letak jawatan sesedap rasa je. Tak sampai setahun jadi ADUN, tup-tup dah nak pi sambung belajar pulak. Gila babi ke apa. Awat awai-awai dulu tak mau pikir masak-masak. Dah nak kena serkup, baru nak pi belajar.

Ni lah politik gila Al-Sheikh Jubbori Alnuarliwati ni. Satu Malaya jadi huru-hara. Ada raja - dia orang nak pelingkup raja. Ada negara - dia orang nak jadikan anarki.

Semua orang salah. Yang betul, dia sorang je. UMNO dan BN ni macam bangkai sangat lah kononnya. Yang dia dok busuk bersalut tahi tu dia tak sedar. Haram jadah sungguh melayu sekoq ni.

Busuk-busuk dan buruk UMNO pun, dah lebih 50 tahun dah kita dok merasa nikmat pemerintahan depa ni. Malaya macam pokok yang UMNO tanam ni pun dah rendang dah. Kita pakat-pakat dok boleh berteduh dah. Dah tahu dah boleh tumpang dok berteduh dimana. Kat ranting ke, kat dahan ke, kat perdu ke atau kat pucuk sekali pun.... sekurangnya-kurangnya kita semua dah boleh berteduh. Burung burung pun dan binatang binatang lain pun dah boleh berteduh dah.

Kalau ada pucuk ke, ranting ke atau dahan yang busuk tu adat la. Mana-mana pun macam tu. Fitrah manusia. Kita cantas lah mana-mana ranting, pucuk dan dahan yang busuk tu. Yang nak pi tebang pokok tu buat apa. Nak tanam pokok hang, wahai kaki punkoq- belum tentu tang mana orang Melayu yang lain boleh menumpang. Yang tentu hebat puak-puak hang lah. Sejarah hang dah ada, hang jadi TPM dulu tengoklah kroni-kroni hang macam mana. Hang jadi menteri pelajaran dulu, ekonomi meleset tahun 87-88 dulu, orang lain dah tak pi sambung belajar kat luar negara dah, hang terus dok hantar puak-puak abim hang.

Tengok dulu, bila hang kena pecat, satu Malaya buat sembahyang hajat. Kalau ikut doa hang yang kononnya hang terainaya lah..... Malaya ni dah jadi padang jarak, padang terkukur dah dilaknat Allah SWT ni.

Piraaaaaaah!!! Haram jadah sungguh hang ni. Hang bohong sana, hang kelentong sini. Mana 16 September hang, mana pengumuman penting hang macam hang janj kat Bukit Gantang hari tu? Konon!!!!

Hang tau tak, negara jadi kucar kacir sangat la ni pasai penyakit gila nak jadi PM hang tu. Kawan aku kerja sebagai anggota tentera yang mengwal istana negara, dia kata hari Najib angkat sumpah tu, hang ngan bini hang siap dengan baju melayu hitam, bersamping dan bersonggkok, subuh-subuh dah sampai kat istana negara. Hang dok harap, kot-kot Najib tak jadi angkat sumpah, Agong panggil hang masuk. Hilang akal betul hang ni.

Kawan aku tu bagitau lagi, tiap kali ada kereta orang kenamaan masuk istana, hang sembunyi kat belakang kuda penggawal istana tu. Yang dia nak tergelak tu dia kata, muka hang sipi-sipi je nak tersembab kat pantat kuda tu. Kawan aku kata lagi, kalau sapa-sapa tengok masa tu, pantat kuda ngan muka hang lebih kurang sama je cuma kawan aku tambah, pantat kuda tu lebih cantik lagi. Yang kesian kat bini hang la.....kesian sungguh Zizah tu. Ada carrer, ada kelulusan tak sampai kemana. Huru hara abis pasai hang.

Aku doa satu hari hang insaf atau pun hang mati cepat. Hang hidup pun kalau dok buat onak ni, tak ada kebaikan, elok lah hang mampuih cepat. Hang tak ada satu hablum-minannas langsung ni....kalau dah tak ada apa-apa kebaikan untuk sesama manusia ni, elok sangat lah hang mati.

Sumbuapi kata: Biar le kita berkawan dengan syaitan dan iblis yang kita kenal dari nak berkawan dengan malaikat yang belum kita kenali. Pembohongan dah mengelilingi dunia dah sepuluh kali, kebenaran baru nak pakai kasut.



Read more...

Kena Pijak


Tiba-tiba MB Selangor kata, '... Selangor Tidak Perlu DEB...' . Ni pun satu lagi haram jadah anak didik bapak haram jadah. Anak bapak sama saja. Baru berapa hari jadi MB, dah jadi penderhaka bangsa. Ada ka boleh mengaku, Selangor tidak perlu DEB. Piraaaaaaaah !!!! Selangor maju ketahap ni pun bukan masa dia jadi MB. Selangor dah maju dah. Bukan anak malaun ni yang bagi jadi Selangor maju.

Selangor maju dari zaman Dato' Harun lagi..... Puak-puak ni betul-betul nak jadi hero bangsa lain, dengan bangsa sendiri jadi pariah. Pariah ni juga hasil anak DEB. Dia juga dah dapat menafaat DEB. Dah dapat dia sapu, lani ni nak denied orang lain. Dulu dia ni anak Melayu yang berjuang melalui PNB untuk meningkatkan taraf orang Melayu, dalam sekelip mata saja dok berjuang melalui PKR, terus hilang semua. Apa saja yang UMNO/BN buat semua dah tidak elok, tidak baik dan menindih rakyat. Puak mereka sajalah konon yang hebat. Terlampau hebat lah tu yang ada dok telanjang, ada dok rasuah, ada dok sembunyi ada macam-macam lagi yang songsang.


Tetapi nak buat macam mana, orang Melayu ni pun dah macam tok nenek kita katalah 'menang sorak, kampung tergadai' Mai lah kita sorak ramai-ramai kat PKR ni sebab mereka dok nak jadi hero bangsa lain. Lepas ni, kita pakat menanggis ramai-ramai lah!

DEB tak kira dinegeri mana pun dah terbukti membantu rakyat. Tak kira le bangsa
apa pun. Puak-puak dalam Pakatan Rakyat ni pun adalah hasil kerajaan UMNO/Perikatan/BN dan hasil DEB. Anak cucu mereka juga masih mendapat kenikmatan DEB. Jangan jadi bangsat dan penderhaka.

Dah senang lenang boleh lah kata tidak perlu DEB. Kepala bapak dia. Nak jadi jaguh bangsa lain jual maruah bangsa sendiri. Kalau dinegara lain, puak-puak ni dah lama mapuih dah.

Sumbuapi kata: Sayang, baru capai 18% kita dah macam ni punya senang, bayangkan lah kalau dah tercapai 30%. Dah elok-elok, ada pula kaum sendiri yang nak jadi penderhaka. Semuga laknat Allah SWT turun pada mereka yang jadi pengkhianat dan pendusta dan peliwat ini.



Read more...

Surat Kepada Kaki Pungkoq




Aku tak pernah anggap hang istimewa. Memang daripada dulu lagi hati kecil aku selalu berdetik kata hang adalah seorang yang bahaya . Tapi aku tak tahu apa bahaya hang. Sampailah hang kena pecat baru jelas siapa hang sebenaqnya. Kaki pungkoq.

Bukan sikit sikit yang hang tibai . Pelbagai bangsa.Hang boleh nafi. Hang boleh guna semua orang untuk tolong hang tipu. Peguam, ustaz, Tok Guru,Doktor. Tapi semua depa ni tak pernah berjaya buktikan hang betoi. Tak pernah. Yang aku heran apa pasai hang tak mahu sumpah laknat. Kalau hang betoi sumpah lah.


Datuk Najib yang hang tuduh siang malam dah sumpah di kampong laman hang sen
diri. Bila orang sumpah hang kata tak betoi. Hang sendiri tak berani. Hang patutnya dah berhenti buat kerja gila ni. Tuhan dah bagi hang peluang bila hang keluaq dari penjara . Patutnya hang tobat. Ini tidak. Hang terus buat kerja gila. Hang tibai pulak orang lain.


Ini sekarang ni aku tengah kaji hubungan hang dengan Elizabeth. Ely ini semua orang tau. Huru hara macam hang jugak. Hindraf Bukit Selambau hang suruh berhenti. Penyedap hang , hang suruh cuti. Aku yakin masa Ely ni cuti hang ambik peluang bersama dengan dia.
Hang hilang dua tiga hari masa tu, pi mana ?

Sudahlah Nuar. Satu negara tahu hang macam mana. Nik Aziz, Karpal Singh pun tau. Tapi depa nak guna hang. Hang pulak nak guna depa.

Aku yang betoinya tak mau campuq urusan hang. Tak ada faedahpun. Tapi bila hang tulis surat kat Agung, kata Najib tak boleh jadi PM kerana tak kelihatan bersih, aku tak boleh tahan. Hang yang bagi kotoq orang lepas tu hang kata kawantu tak layak.


Hang tu layakkah? Hang yang memang kotoq kerana tabiat hang rasa macam layak. Hang sebetoinya dah gila. Kalau hang tak gila hang tak burukkan Najib di luaq negara. Aku bukan sayang Najib sangat. Tapi kelakuan hang tu boleh sebabkan negara jadi mangsa. Huru hara sekarang ni bukan pasai apa, tapi pasai hang gila dan ajak orang lain gila sama dengan hang.

La ni macamani . Hang balik rumah taubat. Lepaih tu mintak ampun dengan bini hang. Cium tangan dia. Wanita paling derita dalam dunia ni , bini hangla. Aku kesian kat dia. Hang banding muka dia dengan muka Siti Hasmah. Bini hang nampak luka di wajah dia. Bagila dia peluang menghabiskan sisa hidup dia dengan sedikit kebahagian. Hang pulak dah bertaubat buang tabiat gila punkuq tu. Lepas tu pi belajaq di mana mana pondok. Bersih balik diri tu

Sumbuapi kata....Kita selalu dengar orang gila talak. Bila dah gila talak ni, boleh tengok rumah bekas janda dia pun jadilah. Pak Sheikh sorang ni pulak gila pungkoq, gila nak jadi PM, gila tudoh orang, gila kuasa, gila cakap dan SUKA BUAT RAKYAT JADI GILA.



Read more...

Thursday, April 2, 2009

KERETAPI


Cerita ni dah berlaku lama. Tahun 70 an. Pada masa itu keretapi merupakan kenderaan utama di Malaysia jika melibatkan jarak jauh. Walaupun tak selesa sangat tapi tambangnya yang murah menyebabkan ia jadi pilihan. Peristiwa yang nak saya ceritakan ini berlaku di Kuala Kangsar.

Pada satu hari sekumpulan 3 orang lelaki India kelihatan sedang berbual bual di perhentian keretapi Kuala Kangsar. Mereka ini nampaknya macam nak travel. Keretapi yang ditunggu akan lalu kira kira jam lapan malam. Masa tu pulak baru pukul 6 petang. Dua jam ni lama juga sebenarnya. Barangkali memikirkan masa masih panjang, maka datanglah idea mereka ni untuk minum dulu.

Memangpun dekat hentian tu ada kedai todi( arak) yang memang terkenal dalam kala
ngan masyarakat India di Kuala ni. Minumlah mereka. Bila dah minum , sembang makin rancak. Dari satu tajuk ke satu tajuk. Kadang kadang macam nak gaduh, kadang kadang nampak macam baik sangat. Tak sedar masa dah nak dekat. Tiba tiba terdengar siren keretapi. Dah sampai rupanya. Kelam kabut lelaki bertiga ni bergegas naik keretapi. Dalam keretapi bisinglah mereka ni . Bersyukur sangat tak ketinggalan.Dalam gerabak tak ada suara orang lain lagi yang dapat didengar melainkan suara mereka bertiga.



Dekat nak sampai Tanjung Malim, pemeriksa tiket pun mintaklah tiket kat India tiga orang ni. Baru kelam kabut. Riuh rendah jadinya sebab yang ada tiket seorang je. Yang dua lagi tu sebenarnya hanya nak menghantar kawan yang nak balik ke KL. Tapi mabuk punya pasal, tiga tiga naik keretapi.
Mengamuk mereka ni. Marah sesama sendiri, marah pada pemeriksa tiket, termasuk marah kepada keretapi. Bila dah tak terkawal, akhirnya mereka ini dihalau turun di Rawang.

Kenapa pulak saya cerita perkara ini hari ini? Sebab saya nak gambarkan bahawa sangat bahaya mabuk ni. Apa saja jenis mabuk bahaya. Orang mengandung, mabuk doctor akan bagi ubat. Mabuk berlebihan akan beri kesan kepada anak yang dikandung. Orang mabuk laut dah pasti tak akan berjaya memancing dengan baik. Tapi tak lah bahaya sangat.

Paling bahaya sekarang mabuk kuasa. Ini amat bahaya kepada agama,bangsa dan negara. Negara boleh hancur kalau ada orang mabuk kuasa. Di Malaysia ni ada dua orang. Nuar Brahim dengan Nizar Jamaluddin. Nuar Brahim mabuk nak jadi Perdana Menteri. Roaund satu Malaysia untuk dapatkan pengaruh. Tak cukup dia seorang upah pulak pencacai ramai ramai. Tabur fitnah. Tanam kebencian. Bila orang dah ngamuk tentulah polis datang. Macam di Sungai Petani.


Nuar Brahim lari kelam kabut. Penyokong yang tumpang mabuk Nuar Brahim bantai polis. Lepas itu kata polis zalim. Kata polis anjing kerajaan. Nuar Brahim pulak pergi tempat lain. Tabur pulak fitnah lagi. Semai kebencian lagi. Bila dah kacau, lari pulak tempat lain. Macam mabuk todi juga. Dia memang sentiasa mengacau dan merapu.

Sebab itu Islam larang keras mabuk ni. Orang mabuk ibadah memang tak diterima. Nizarpun mabuk kuasa. Dah tak jadi MB masih suruh orang panggil YAB. Bertanding pulak kerusi parlimen. Dalam borang tulis ADUN je, tak berani tulis MB sebagai pekerjaan kerana tahu dia bukan MB. Kalau Nizar tak mabuk tentu dia tak nak jadi calon. Dia tahu dan rakyat pun tahu, Pasir Panjang yang dia wakili dia tak upaya nak balik nak tambah satu lagi beban. Dah tentu dia tak mampu.

Jadi kesimpulannya, hati hatilah kita. Jangan kita biarkan diri kita dipimpin oleh orang mabuk. Kalau tidak kita akan jadi macam India tiga orang tadi. Dihalau sebelum sampai tempat tujuan



Read more...

SELOKA BUKIT GANTANG

Alkisah bermula Piliharaya ke dua belas,
Bertandinglah BN, DAP, PKR dan PAS,
Menanglah BN 28 kerusi tak boleh dibahas,
Paling sikit menang, hanya 6 kerusi ialah PAS.

Atas tiket satu parti BN mendapat majoriti,
Tapi politik punya pasal macam2 boleh jadi,
Tak pasal-pasal DAP+PKR+PAS pakat mencuri,
Ikut hukum demokrasi, BN pun hilang majoriti.

Ayam belum berkokok, Nizar dah ngadap Sultan,
Maklumkan dema nak tubuh kerajaan gerombolan,
Tuanku yang bijaksana, anugerahkan perkenan,
BN beralah, balik ke rumah, tak baring atas jalan.

Nizar, Ngeh dan Ngoh tersangatlah bergembira,
Baju istiadat dipakai, kelihatan smart bergaya,
Di depan Tuanku terus dema SEMBAH SETIA,
Walaupun kuasa parti DAP yang kontrol semua.

Tiba-tiba pulak nak dijadikan cerita,
Nizar umum ke parlimen naik bas, tak naik kereta,
Kononnya niat suci nak jimat duit rakyat jelata,
Tapi balik dari parlimen, Camry baru pulak tiba,

Rakyat mula nampak Nizar alim bersandiwara,
Lakonan Nizar di pentas, DAP terbahak ketawa,
DAP lulus tanah 999 tahun MB Nizar sain saja,
Berjihad Nizar bersama PKR, main belakang kira.

Masa mula-mula gerombolan ni dapat jadi kerajaan,
Dirampas paksa segala kunci surau dan dewan,
Di kampung jadi haru biru anak tadika pun ditahan,
JKK baru pun dilantik, mengganas tunjuk jantan.

PKR Selangor sangat minat nak pelihara babi,
Ladang khinzir di Kedah idea bernas yang suci,
Hukum Hudud PAS Kelantan belum menjadi,
Di Penang pulak Guan Eng jadi kaki buli.

16 September Nuar Brahim umumkan,
Dah nak jadi PM pulak, Putrajaya jadi idaman,
Sampai tidur berbogel buah hati ADUN Bt. Lanjan,
Tapi malangnya angan-angannya tak kesampaian.

Dengan 6 kerusi, PAS tak boleh buat apa-apa,
Segala dasar Pakatan Gerombolan, DAP yang cipta,
PKR pulak tak habis-habis buat angkara,
Nuar Brahim cari pasal, pergi kidnap ADUN Bota.



Takdir Allah yang Maha Berkuasa,
Pintu hati ADUN Bota di bukaNya semula,
Berpatah balik kepada BN, kerajaan yang wibawa,
Bersama tiga ADUN lagi, siapa pun tak sangka.

Kini giliran Pakatan Gerombolan hilang majoriti,
BN yang sabar, mengadap untuk mengganti,
Itulah peraturan sebab kita ikut hukum demokrasi,
Tuanku guna prinsip yang sama, perkenan diberi.

Terkejutlah Kerajaan Pakatan Gerombolan,
Tak sempatpun penyokong nak fahami perubahan,
Dirasuknya mengganas, diseru tunjuk perasaan,
Unit Amal PAS jadi terrorist, berbaring atas jalan.

Pakatan Gerombolan pun SEMBAH DERHAKA,
PAS kata YAB Dato’ Najib punya angkara,
Prof. Aziz Bari kata Istana yang buat durjana,
Karpal DAP kata Sultan Perak mesti diheret sama.

Nuar Brahim yang ganas, terus bermain wayang,
Kit Siang & Co. mengapi-api siang dan malam,
Rumah MB ditawan, Pejabat SUK jadikan medan,
DAP tersengih menonton perangai orang beriman.

Berbagai kerenah Speaker yang arif bijaksana,
Besar kepala, melawan Tuanku berbagai cara,
Kerajaan bawah pokok ditubuh, buat tugu segera,
Seluruh rakyat hairan, dan ramai pula yang ketawa.

Ulamak Politik Tuan Guru Nik Aziz selalu berdoa,
Mohon Allah matikan musuh-musuh durjana,
Maka kembali kerahmatullah MP Bt. Gantang kita,
Ngadap pilihanraya kecil, semua jadi pening kepala.

Nik Aziz kata Nizar tak layak dicalonkan,
Ngeh pula kata Nizar mintak dia dinamakan,
Hadi Awang pun umum Nizar tambah jawatan,
Nik Aziz dipaksa setuju dan buat kenyataan.

Hari penamaan calon muka Nizar berseri-seri,
Walaupun DUN Pasir Panjang ditakuk lama lagi,
Borang pencalonan ngapa tak tulis kerjayanya MB,
Pemberita diberitahu “dah tinggal jadi history”.

Yang simpati dengan PAS kawan2 kita juga,
Ada juga yg beriman, banyak juga membabi buta,
Bila PAS kena tipu oleh DAP, kesianlah mereka,
PKR main belakang, tergadailah aqidah di dada.


(Hasil nukilan: Insan yg hilang simpati pada idealisme PAS dan semakin yaqin pada kejujuran dan keikhlasan serta kewibawaan BN utk agama, bangsa dan tanahair)


Read more...

METOS TENTANG BENGGALI SINGH


Semasa saya kecil dahulu, saya selalu ditakut takutkan dengan Benggali Singh. Jika malam saya tak mahu tidur ibu saya akan kata “ Biarkan dia..sekejap lagi benggali datang”. Rupanya kaedah manipulasi Benggali Singh ini bukan hanya digunakan oleh ibu saya tetapi kebanyakan ibu bagi menakut nakutkan anak anak yang nakal.

Pernah satu masa saya dan rakan rakan mandi sungai bersama sama. Bahaya barangkali, ada seorang nenek datang dan bagitau,” Hah, mandi lama lama. Benggali Singh dah nak datang tu”. Kamipun kelam kabut naik dan balik ke rumah masing masing. Demikianlah ketakutan kami kepada Benggali Singh sehingga akhirnya menjadi ‘kepercayaan’ bahawa Benggali Singh memang bahaya. Sebenarnya pada ketika itu kami tak pernah tengokpun Benggali Singh.

Bila mula bersekolah menengah kebetulan guru disiplin adalah Bengga
li Singh. Kerana dia guru disiplin maka ramailah orang yang takut. Makin kukuhlah kepercayan saya bahawa Benggali Singh memang bahaya. Tetapi lama kelamaan ketakutan itu hilang. Saya pun ada kawan Benggali Singh. Pada masa remaja pulak, wujud kepercayaan bahawa Benggali Singh kuat main, bukan main bola, kuat sex. Anunya pulak kononnya panjang dan besar. Lawak betul. Campur kagum.

Tetapi akhirnya semua kepercayaan itu meluntur. Semasa di kolej saya ada rakan Benggali Singh. Tinggal satu asrama. Kenakalan remaja barangkali. Satu hari saya dan rakan rakan tangkap benggali sing
h ni dan bogelkan dia. Nak tengok setara mana sangat 'anu' Benggali Singh ni. Kesian....... Macam tak ada. Tenggelam. Sejak tu tak ada siapa boleh kata Benggali Singh hebat lagi.

Setelah menjadi dewasa ini , saya terdedah pula dengan Karpal dan anaknya. Lagi pulak. Memang koman habis. Bisingnya macam hebat. Mengaku King. Warning sana sini. Cakap macam tak ada benda yang dia takut.

Tapi bila Pemuda UMNO gempo sikit, kelam kabut minta pertolongan. Mintak kawalan keselamatan ditingkatkan. Anaknya pula macam hero. Kena gantung setahun ahli parlimen, terus senyap.....dan yang paling hina sekali apabila disaman kerana menghasut. 13 peguam bela. Tahu tak kenapa? Apa lagi, tak ada keyakinan diri. Takut. Selalu masuk mahkamah kerana orang lain. Kali ini masuk mahkamah kerana diri sendiri. Pucat.. Jadi selepas ini kita kena bina kepercayaan baru. Bangsa paling koman didunia, siapa lagi kalau bukan Benggali.

Sumbuapi: Memang lah benggali tu dia ingat dia King. Dia tak tau lagi Melayu punya king macam mana. Dulu dia baru kena tampar dengan Pak Kiai je....terus lumpuh!!! Hehehe! Jangan main-main sama Melayu tau.



Read more...

Monday, March 30, 2009

Nuar Brahim, Pekebun Malang

Nuar Brahim, Pekebun Malang


Dalam Al Quran ALLAH menyebut bahawa isteri isteri kamu laksana kebun bagi kamu.Bercucuk tanamlah mengikut cara yang kamu suka (Al Baqarah). Rasullullah S.A.W kemudiannya memberikan tafsiran bahawa ayat ini antara lain memberi ruang kepada manusia untuk berhubung suami isteri dengan cara tersendiri asalkan tidak melalui dubur yang diharamkan sama sekali.
Demikianlah indahnya Islam sehingga perkara yang agak sulit begitu diberikan bimbingan. Alhamdulillah. Inilah malangnya Nuar Brahim. Inilah petaka barangkali bagi Nuar Brahim. Kerana kegagalan mengikuti fitrah maka Nuar Brahim mengalami banyak peristiwa yang menyebabkan beliau kelihatan begitu luar biasa.

ALLAH dah bagi panduan cara berkebun yang terbaik, Nuar Brahim berkebun di tempat terlarang. Inilah yang
menjadi punca kehidupan Nuar Brahim jadi huru hara dan malangnya dia bawa ramai orang untuk sama sama huru hara bersamanya. Bila cara berkebun dah tak betul tentulah hasil tanaman pun jadi tak betul. Orang menanam benih yang baik Nuar Brahim menanam benih benci.

Hidup ni mudah sangat. Benihnya benci, tak mungkin hasilnya cinta dan kasih.Inilah yang diusahakan Nuar Brahim. Bila kasih sayang dah tak ada, mudah benar manusia tu nak dikuasai. Ini beza pendekatan Nuar Brahim dengan pendekatan Islam. Dalam Islam kita diajar mengasihi.Rasullullah sampai akhir hayat menyebut umatnya. Kasih sangat kepada umatnya
. Sebab itu bila Nuar Brahim boleh diterima baik oleh PAS, jelaslah bahawa PAS pun tipu je nakkan Islam. Selama ini ramai kita kena tipu oleh PAS.

Tapi jangan lupa ALLAH maha adil. Dia bagi orang nak nipu pun tapi ingat bukan selamanya. Tengok apa jadi pada PAS, pagi halal,petang haram, malam makruh. Hadi kata A, Nik Aziz kata B.. Tak konsisten. Dulu semua orang hormat ulamak, sekarang penceramah PAS sendiri mencarut depan Tok Guru atas pentas PAS. Dah tak ada segan. Apa makna semua ni? Semua ini hasil usaha pekebun malang Nuar Brahim.
Satu masa pusing
dunia nak gagalkan Najib. Habis dijelajah alam maya ni. Semua cerita tipu dibuat. Akhirnya dia percaya pada penipuan dia sendiri.
Nuar….Nuar. Peralihan kuasa dah dekat sangat. Kita tunggulah. Saya yakin Nuar Brahim akan tumbang di kebun ciptaannya sendiri. September dia tak jadi-jadi. Tak ada siapa-siapa yang percayakan dia
lagi dah. Kalau ada pun puak-puak pengikut dan penyokong dia saja lah.

Hentikanlah Nuar……kok terlampau sangat nak jadi Perdana Menteri tapi tak d
apat-dapat juga, ingat lah ada ayat alquran yang bermaksud ‘…sesungguhnya jika sesuatu itu amat kamu sukai dan hajatinya dan tidak kamu perolehi, nescaya ianya ada kecelakaan untuk kamu dan sesungguhnya jika sesuatu itu kamu tidak kehendaki dan tetap memperolehinya, nescaya ianya ada kebaikan dan menafaat untuk kamu. Sesungguhnya kami amat mengetahui apa yang baik dan apa yang buruk bagi kamu…’
Nuar, hentikan lah hajat gila kamu tu…..

Sumbuapi kata: Yelah…..kalau kat dunia ni kita tidak terbakar, di akhirat nanti kena juga. Bab tipu, fitnah dan hasat dengki ni, Allah S.W.T dah janji, balasannya api neraka yang paling ganas.



Read more...

Friday, March 27, 2009

KING NUAR


King Nuar Brahim


Satu daripada modal politik Nuar Brahim ialah perjuangan untuk rakyat. Nuar Brahim dalam banyak kempen dan ceramah selalu mewar warkan perlunya kuasa rakyat dikembalikan.” Rakyat telah dijajah. Kuasa rakyat dinafikan. Rakyat hidup dalam ketakutan.” Begitulah selalunya kata Nuar Brahim.
Maka berbondong bondonglah orang ramai menyokong Nuar Brahim dan gerombolannya. PAS yang miskin pun ikut bertuankan Nuar Brahim. Upahnya, Nuar Brahim sponsor semua. Pilihanraya tak payah pening kutip duit orang kampong. Mat Sabutu yang satu masa dulu menggelar Nuar Brahim sebagai Sheikh Anwar Ibrahim Al Jubri kini sedang dengan berselera menjilat ludahnya dulu. Mat Sabutu memang semua orang tau, kaki kelentong.



DAP pun yang selama ini tak pernah kasih kepada negara ini ya amat seronok bersama Nuar Brahim. Tumpang ke sana kemari. Puji Nuar Brahim macam nak rak.
DAP tahu hanya Nuar Brahim yang boleh digunakan untuk pecah belahkan Umat Melayu. Nuar Brahim pulak jenis yang bila dipuji melambung ke langit. Nuar Brahim ni sebenarnya ada masalah dalaman. Orang macam ini kalau dipuji habislah dia. Ponggongpun kalau boleh dihadiah pasti dihadiahnya.
Tapi ini bukan cerita ponggong. Cerita ponggong malu pulak rasanya. Ini cerita King Nuar. King Nuar yang selama ini menawarkan kuasa kepada rakyat. Ini peristiwa yang benar benar berlaku.
19 MAC 2009. Petang itu saya dan dua orang rakan meronda di kawasan Bukit Gantang. Menikmati suasana pilihanraya kecil. Dah dekat nak maghrib kami pun bergerak ke arah Bandar Taiping. Mencari masjid. Tiba di lampu isyarat Simpang. Kenderaan kami disekat oleh beberapa buah motorsikal berkuasa tinggi.
Rupanya kesemua kenderaan dari semua simpang ditahan.
“ Sultan kot”, kata rakan saya.“ Kalau Sultan tentu polis yang iring” kata saya pulak. Lama kami tersekat. Motorsikal tadi serentak membunyikan hon kuat sangat.

Kemudiannya berdesuplah sekumpulan kenderaan mewah lalu di hadapan kami. Kira kira 12 buah semuanya. Dalam salah sebuah kereta itu tersandar King Nuar Brahim. Rupa rupanya yang menyekat kami ialah pegawai pengiring King Nuar Brahim.
Jadi inilah yang dikatakannya selama ini kuasa rakyat. Rakyat terpaksa bagi laluan bila dia nak lalu. Lampu merah dia langgar. Lampu hijau orang kena tunggu. Itu baru Ketua Gerombolan Pembangkang. Baru ahli parlimen biasa.
Maka tentulah kita terfikir. Kalau begitulah Nuar Brahim, bahaya sebenarnya dia ni. Penipu besar. Dalam pada dia kata nak bagi kuasa kepada rakyat, dia terang terangan merampas hak rakyat. Tuhan nak tunjuk. Dia pulak buat perangai di tempat yang dia bercakap banyak .
Selepas itu malamnya King Nuar berceramah. Antara isi ceramahnya ialah kembalikan hak rakyat. Rakyat inginkan hak dan kuasa mereka. Kami tak tunggu ceramah habispun. Nak muntah sangat rasanya.


Kata Sumbuapi :

Payah lah kalau asas puak-puak ni diwujud atas rasa marah dan benci. Ingat tak, parti King Nuar ni ditubuhkan kerana marahkan Perdana Menteri waktu tu kerana pecat dia. Bila asas sesuatu tu atas sebab yang salah, maka rakyat akan dipimpin kejalan yang salah lah.



Read more...

SURAT TERBUKA

Jemaah PAS Sungai Petai.


Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh,

Surat ini ditulis dalam keadaan terkejut dan hati yang luka. Sepanjang tempoh bersama PAS kami tidak pernah meminta sesuatu untuk kepentingan kami. Perjuangan kami jelas, untuk mendaulahkan Islam di mukabumi ini. Bagaimanapun apabila Nizar Jamaluddin diumumkan sebagai calon PAS bagi Parlimen Bukit Gantang, kami rasa amat kecewa dan terkilan. Pencalonan ini jelas merupakan tindakan membelakangkan Tuan Guru Nik Aziz yang selama ini menjadi tempat kita merujuk. Tuan Guru dengan jelas tidak mahu Nizar menjadi calon. Kalau nasihat Tuan Guru dilanggar cakap siapa lagi yang boleh kita dengar.Adakah kita ingin derhaka kepada Tuan Guru?


Nizar juga kami dapati telah gagal menjalankan amanah sebagai pemimpin di Perak. Kalau Nizar pemimpin yang baik sudah tentu 2 orang pengkhianat PKR itu tidak lari dari pakatan. Kalau Nizar pemimpin yang dihormati tentu mereka tidak akan terlibat dalam salah laku.
Nizar sampai sekarang tak menjawab tuduhan jadi boneka DAP. Kami yang di bawah terpaksa bertungkus lumus menjawab isu tanah yang diberi kepada orang Cina secara berlebihan . Walaupun kami sedar jawapan kami tidak meyakinkan orang ramai.
Nizar juga nampaknya tidak mengamalkan akhlak Islam sepenuhnya. Tindakan Nizar bersama DAP dan PKR menanam tugu di bawah pokok sebenarnya amat bertentangan dengan ajaran Islam. Islam tidak membenarkan pembinaan sebarang tugu dengan tujuan mengingat sesuatu atau membesarkan sesuatu. Kadang kadang Nizar seperti lebih ganas dan kasar berbanding PKR dan DAP sendiri.
Paling penting kami mahukan calon tempatan. Kebetulan di sini ada Ustaz Idris Ahmad. Anak ulamak yang memang merupakan pejuang PAS sejak sekian lama. Kami yakin jika Ustaz Idris menjadi calon kita akan lebih berpeluang lagi mencapai kemenangan. Dan kami ingin menyatakan bahawa jika Nizar terus menjadi calon jangan salahkan kami jika bekerja separuh hati. Kebetulan kami seakan tidak dipercayai bila terlalu ramai tenaga luar datang ke kawasan kami.Jangan lupa , sewaktu kita menang dahulu tiada siapa datang dari Kelantan atau Terengganu untuk membantu. Mungkin kami berdiam diri, tetapi janganlah menganggap kami bodoh.

Takbir, Allahuakbar.
Hamba Allah

Sumbuapi kata: Ada peribahasa dari negara Latin Amerika '...pembohongan dah pusing satu dunia, kebenaran baru nak pakai kasut'.
Hehehe! Fikir-fikirkan le.....

Read more...

Wednesday, March 25, 2009

I am feeling horny

I dont care. all I want is a good ****. Mr. King Singh or Nuar Juboree will do.






Read more...