Tuesday, April 28, 2009

Kena Pijak


Tiba-tiba MB Selangor kata, '... Selangor Tidak Perlu DEB...' . Ni pun satu lagi haram jadah anak didik bapak haram jadah. Anak bapak sama saja. Baru berapa hari jadi MB, dah jadi penderhaka bangsa. Ada ka boleh mengaku, Selangor tidak perlu DEB. Piraaaaaaaah !!!! Selangor maju ketahap ni pun bukan masa dia jadi MB. Selangor dah maju dah. Bukan anak malaun ni yang bagi jadi Selangor maju.

Selangor maju dari zaman Dato' Harun lagi..... Puak-puak ni betul-betul nak jadi hero bangsa lain, dengan bangsa sendiri jadi pariah. Pariah ni juga hasil anak DEB. Dia juga dah dapat menafaat DEB. Dah dapat dia sapu, lani ni nak denied orang lain. Dulu dia ni anak Melayu yang berjuang melalui PNB untuk meningkatkan taraf orang Melayu, dalam sekelip mata saja dok berjuang melalui PKR, terus hilang semua. Apa saja yang UMNO/BN buat semua dah tidak elok, tidak baik dan menindih rakyat. Puak mereka sajalah konon yang hebat. Terlampau hebat lah tu yang ada dok telanjang, ada dok rasuah, ada dok sembunyi ada macam-macam lagi yang songsang.


Tetapi nak buat macam mana, orang Melayu ni pun dah macam tok nenek kita katalah 'menang sorak, kampung tergadai' Mai lah kita sorak ramai-ramai kat PKR ni sebab mereka dok nak jadi hero bangsa lain. Lepas ni, kita pakat menanggis ramai-ramai lah!

DEB tak kira dinegeri mana pun dah terbukti membantu rakyat. Tak kira le bangsa
apa pun. Puak-puak dalam Pakatan Rakyat ni pun adalah hasil kerajaan UMNO/Perikatan/BN dan hasil DEB. Anak cucu mereka juga masih mendapat kenikmatan DEB. Jangan jadi bangsat dan penderhaka.

Dah senang lenang boleh lah kata tidak perlu DEB. Kepala bapak dia. Nak jadi jaguh bangsa lain jual maruah bangsa sendiri. Kalau dinegara lain, puak-puak ni dah lama mapuih dah.

Sumbuapi kata: Sayang, baru capai 18% kita dah macam ni punya senang, bayangkan lah kalau dah tercapai 30%. Dah elok-elok, ada pula kaum sendiri yang nak jadi penderhaka. Semuga laknat Allah SWT turun pada mereka yang jadi pengkhianat dan pendusta dan peliwat ini.



3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. cermin diri sebelum mngata org. klo camni la perangai org2 umno aku sebagai pemuda melayu mmg xkan mngundi la. lama2 cina ngn india je la yg mgundi. pastu tau2 je la.

    ReplyDelete
  3. salam bro.lu apehal racist sgt?pentingkn hal org melayu sj.negara kita bkn negara org melayu.tp negara bangsa2 yg ada di dlmnya.lu xpyh la nk bajet jd hero,cermin diri dlu.kuat mengutuk org...itu ke hero?nk slamatkn bangsa melayu? x dpt la jek.lu nmpk sgt pengetahuan sejarah cetek.mesti lu brgntung spenuhnya dkat buku teks sejarah n percaya dgn isinya 100%.jgn jd cm 2..open ur mind sket.jgn jd katak bwh tempurung.

    p/s:lu jgn remove komen gua pulak cm org kat bwh ni kena...get it real la bro.

    ReplyDelete