Saturday, September 25, 2010

CERITA LAWAK DARI MAHKAMAH


Minggu ini adalah minggu yang agak memenatkan. Ada banyak perkara mengganggu pemikiran. Peringatan Tun Mahathir tentang kemungkinan Melayu hilang kuasa memang mencemaskan.

Nasib baiklah ada satu peristiwa yang berlaku yang pada aku boleh jadi bahan untuk gelak ketawa bersama rakan rakan.

Kisah anak Raja Petra Kamarudin yang terlepas daripada hukuman atas tuduhan mencuri motosikal dan menceroboh masuk ke rumah orang. Dia terlepas kerana kejayaan peguambela menimbulkan keraguan munasabah.

Apa lawaknya ? Lawak sangatlah sebab Raja Azman kata pembebasan ini dengan sendirinya dapat menjaga nama baik bapak dia.NAMA BAIK?

Macamana Raja Azman ni berfikir atau dia ni tak berfikir langsung.Mana Raja Petra ada nama baik. Mana Raja Petra ada maruah. Dia dah hancur. Pelacur lebih baik dari Raja Petra sebab pelacur tak musnahkan negara. Raja Petra adalah sampah yang dihanyutkan air , hinggap di muara dan menjadikan air tu tercemar.

Dia ni pergi mana sekalipun tetap akan jadi sampah. Jadi jangan hairan kalau jumpa Raja Petra terbongkang tepi jalan kerana mabuk. Memang tepi jalan adalah tempat paling layak baginya.

Kepada Raja Azman, aku mintak maaflah. Usahlah bercakap tentang nama baik. Buat maluje. Kalau bapak kamu balik nanti siapkan reban, dia tak layak ada dalam masyarakat manusia.

No comments:

Post a Comment